Rolul administratiei publice in gestionarea crizei Covid 19

Pandemia Covid 19 reprezinta cea mai mare provocare din istoria moderna a lumii si exercita o presiune semnificativa pentru cetatenii, insitutiile private si institutiile publice de pe intreg mapamondul.

Rolul administratiei publice in planificarea gestionarii crizei generate de Covid-19

Planificarea în caz de catastrofe naturale și pandemie ocupă un loc important pe ordinea de zi pentru organismele politice și agențiile publice din întreaga lume si se face cu extragerea informatiilor din diferite domenii de expertiza. Pentru gestionarea eficienta a crizelor, administratia publica centrala trebuie sa creeze un plan realist, echilibrat intre terorie si practica, sa creeze solutii eficiente pentru sectoarele publice si private atat pe termen scurt cat si pe termen lung. Situatia generata de COvid-19 a a evidentiat importanta existentei expertilor in administratia publica centrala si locala ce se pot ocupa in mod eficient de pregatirea, atenuarea, raspunsul si recupererea din criza.

Elementele managementului crizei

In mod uzual administratie publica lucreaza in sprijinirea functionarii unei societati ca un ansamblu unitar, complex sistematic, organic integrat, insa in perioada de criza trebuie sa isi focuseze intreaga atentie pentru a mentine ordinea intr-o societate supusa unui stres foarte mare. Acesta noua situatie a evidentiat importanta si complicatiile ce le intamapina administratia publice

Elementele ce stau la gestionarea acestor situatii sunt:

– Comunicare transparenta.  

Administratia publica trebuie sa aleaga cu grija canalele de comunicare mediatice si persoana ce transmite informatiile vitale populatiei. Indiferent de natura crizei, populatia va cauta intodeauna sa se informeze din surse oficiale cu actualizari regulate si consecvente, iar informatiile trebuie sa fie fiabile, exacte si demne de incredere.

– Cooperarea este cheia.

In fiecare plan de gestionare a crizei trebuie sa se stabilieasca acțiuni pre-planificate care iau în considerare o varietate de scenarii și timpul de raspuns necesar fiecărui departament. Acest set de scenarii de criză poate servi drept ghid de planificare pentru gestionarea eficienta si rapida a crizelor.

– Organigrama.

Deoarece structurile organizaționale descentralizate tipice multor organizații publice și private se pot dovedi inadaptate în timpul unei crize, este necesara crearea unei linii de comandă clare care să ajute organizațiile să treacă rapid în „modul de luptă de război”.

Drumul catre managerierea eficienta a situatiilor de criza

Obstacolele intampinate de insitutiile publice in gestionarea situatiei de criza sunt:
– Lipsa constientizarii pericolului
– Raspunsul intarziat sau inexistent la apropierea iminenata a crizei
– Atentionari intarziate furnizate populatiei
– Timpul indelungat de comunicare
– Atitudinea de “aici nu se poate intampla, nu mie”
O alta dezvoltare nefericita, dar comuna in situatii de criza, este lipsa de comunicare inter-institutionala.
Solutii eficiente pentru managementul eficient al crizei in insitutiile publice sunt:
– Proceduri integrate si pe orizontala
– Proceduri interne simple si flexibile
– Toate institutiile publice sa lucreze ca un organism omogen
– Raspunsul adecvat si rapid la ingrijorarile populatiei
– Toti functionarii publici sa lucreze cu responsabilitate
– Sa se desemneze o singura insitutitie ce va furniza informatiile esentiale populatiei
Amenintarile principale ale pandamie sunt, printe altele, de ordin biologic, shimbari de mediu si de stil de viata.

Elizabeth M. Cousens, președintă și directoare executivă a Fundației Organizației Națiunilor Unite:

„COVID-19 este cazul clasic al unei probleme de anvergură mondială care, pentru a fi rezolvată, trebuie să se bazeze pe colaborarea tuturor, și cât mai rapid. Am putut constata acest lucru cu Fondul de răspuns solidar la pandemia de COVID-19, care a fost prima și singura modalitate prin care cetățenii, corporațiile și organizațiile caritabile au putut contribui direct la acțiunile de răspuns la scară mondială conduse de OMS și modalitatea cea mai rapidă de a canaliza resursele acolo unde sunt necesare. Fundația ONU este mândră să acționeze din nou în parteneriat cu Global Citizen pentru a sprijini Organizația Mondială a Sănătății și activitatea sa în vederea dezvoltării unui vaccin și a unor tratamente împotriva COVID-19, precum și a furnizării de materiale și de asistență acolo unde este cea mai mare nevoie de acestea.”

 

Miron-Tanase Andreea Claudia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole similare

21 ianuarie, 2022
Actele normative cu incidență ...

Actele normative cu incidență în materie fiscal...

MAI MULTE
12 ianuarie, 2022
Nou standard ocupational Achizit...

A fost aprobat noul standard ocupational "Expert A...

MAI MULTE
18 decembrie, 2020
Actele normative cu incidență ...

Actele normative cu incidență în materie fiscal...

MAI MULTE